Serra de les Canals

Pawnee Fiction a la Serra de les Canals

*** 10 novembre, 2019

La Pawnee Fiction pren la filosofia de la seva veïna “Sol de Mitjanit” i s’enfila de manera directa a aquesta discreta muralla que és la Serra dels Canals. Per fer-ho guanya primer la zona inclinada amb 4 llargs de corda fàcils i amb roca més compacta del que hom pugui imaginar. La segona part de la via, per contra, ataca el mur somital sense miraments a cop d’expansió, fet que permet anar forçant al gust del personal. La jugada queda rematada per una darrera tirada de roca bona i final sorprenent.

• Via: Paenee Fiction
  • Orientació: Sud
  • Valoració: ***

Aproximació:

Un cop sortim d’Oliana pel nord de seguida prenem la desviació cap a les Anoves. Al cap d’un quilòmetre i mig aproximadament trobarem un aparcament que queda a l’alçada de la via. Des d’aquest punt seguim un coriol que puja directe a la paret (fites).

La via:

Com hem comentat a l’inici la via es divideix en dues parts del tot diferents. La primera, per abastar la feixa que talla la paret per la meitat, és fàcil, amb roca correcta i si no sanejada. Per contra, el mur final, de naturalesa monolítica està obert a cop d’expansió. Això permet forçar en lliure tant com vulguem o guanyar la part més severa amb un agradable Ae. El darrer llarg de corda té dues sortides, recomanem marxar cap a l’esquerra, on sortirem al cim per un curiós forat.

Descens:

La via és rapelable, no obstant nosaltres vam baixar caminant. Per fer-ho hem de crestejar fins arribar a la creu. Des de la creu prenem un corriol que baixa pel vessant nord i que al cap d’una estona ens torna a deixar a la cresta. Des d’aquest punt marxem cap a l’oest a mitja paret; anirem trobant marques blaves que fent ziga-zagues van descendint pel vessant sud fins arribar a la carretera.

Potser també et pot interessar: